شماره‏ گذاري‌ اولين‌ موتورسيکلت ‌برقي ایران 

طرح آسمان آبي، زمين پاک با شماره‏گذاري اولين موتورسيکلت برقي که توسط شرکت توسعه صنايع خودرو (ايدکو ) وابسته به گروه خودروسازي سايپا، تامين کننده اصلي آن است شروع شد.

همسو با اهداف سازماني گروه خودروسازي سايپا و در راستاي سياست‏هاي کلان کشوري در حوزه جايگزيني موتورهاي برقي با محصولات مشابه بنزيني و همچنين حمايت‏هاي شهرداري محترم تهران در مقوله هواي پاک در مقابله با آلودگي هوا، شرکت توسعه صنايع خودرو، موفق شد پس از فراخواني شهرداري تهران و شرکت در نمايشگاه تخصصي وسائط نقليه بي باک بي صدا مي‏آيد، با تلاش مديران و کارشناسان و ديگر همکاران متعهد خود، مجوزهاي لازم از مبادي ذيصلاح را اخذ و بعنوان اولين شرکت تامين کننده موتورسيکلت‏هاي برقي، موثر بر هواي پاک، را به خود اختصاص دهد. اهميت توجه دولت به اختصاص يارانه و البته اجراي برنامه‌هاي مدون در کاهش آلودگي هوا و حمايت ملي و همه ‌جانبه در توليد و ساخت داخل اين محصولات  مي‌تواند در توسعه ناوگان حمل ونقل شهري موثر واقع گردد.

در مراسم شماره گذاري اولين موتورسيکلت برقي که با حضور شهردار و مدير عامل شرکت توسعه صنايع در کارخانه واگن‏سازي برگزار گرديد، دکتر محمدباقر قاليباف مهندس حيدرعلي هاشمي پلاک اولين موتورسيکلت برقي را نصب و راه اندازي نمودند.

شهردار تهران در اين مراسم گفت: طرح جديد ترافيکي (LEZ ) با هدف حذف خودروهاي آلاينده در سطح شهر تهران اجرا مي‏شود.

 

دکتر قاليباف افزود: بي‌ترديد نبايد به دست خودمان شهر را آلوده کنيم و بعد منتظر باد و باران شويم. علاقه‌مندم اجراي برنامه‌هاي مدون در کاهش آلودگي هوا در يک حمايت ملي و همه‌جانبه انجام شود، چراکه اين موضوع به جان مردم بستگي دارد و يکي از حقوق اساسي شهروندان به شمار مي‌رود. قاليباف موتورسيکلت‏هاي بنزيني موجود را يکي از منابع اصلي آلوده کننده هواي شهر تهران معرفي کرد و افزود:

با توجه به آلايندگي بالاي موتورهاي سيکلت‏هاي بنزيني غير استاندارد، براي استفاده از موتورهاي برقي به صورت جدي وارد شده‏ايم وي افزود: آماده‏ايم فرصت استفاده بدون محدوديت از اين موتورها در سطح شهر تهران را ايجاد کنيم، البته همزمان اقدامات سلبي نيز در دستور کار قرار گرفته، طوري که در برخي از مناطق از ورود موتورهاي غيربرقي جلوگيري خواهيم کرد.

ايشان افزودند: بازار موتورسيکلت‏هاي برقي را تضمين ميکنيم و آماده هستيم تا هشتاد درصد قيمت اين نوع محصولات را به صورت وام بدون بهره به استفاده کننده‏ها پرداخت کنيم.

اسکرول به بالا